Fòrum Bombers
    Cerca avançada
homex > Zona Pública > Negociació de Nous Acords
Bloc 3. Dia a dia dels bombers
Negociació de Nous Acords nous-acords
Respondre
 
Visites a aquest Tema:    2.160
Add to BookmarksAdd to Bookmarks You are not subscribed to this thread Suscriure's a aquest Tema Cercar en aquest Tema
Old 29/09/16, 18:46   #1
user6621
Usuario
xuno
noavatar
Data Registre: feb 2015
Posts (last year): 0
Subscric: 30
Agraït 92 vegades
icon Bloc 3. Dia a dia dels bombers

Aquest bloc és força genèric, i pretén incorporar totes aquelles coses que afecten al dia a dia dels bombers i que no es poden incloure en els altres blocs.

1. INDEMNITZACIÓ PER CAP DE TORN EN FUNCIONS
Indemnització econòmica per exercir de cap de torn sense tenir el rang previst.

2. FORMACIÓ OBLIGATÒRIA
Manteniment de la formació obligatòria, preferiblement integrant-la a la jornada laboral o fora de la guàrdia amb criteris similars als actuals.

També seria interessant augmentar la formació obligatòria a 60 hores, fent un curs a la primavera i un a la tardor.

3. RECUPERAR LES 40 HORES DE COMPENSACIÓ PER FORMACIÓ VOLUNTÀRIA
Passar de les 10 hores actuals a les 40 hores que hi havia abans del decret de jornada i horari.

4. ADJUDICACIÓ D’HORES EXTRES
Gestió de les hores extres centralitzat a nivell de regió i automatitzat, per exemple mitjançant missatgeria. Així no es requeriria de trucades entre control i els parcs.

5. ORDRE D’ACTIVACIÓ PER HORES EXTRES
Modificar l’ordre d’activació per hores extres, fent que la màxima prioritat sigui pels bombers en guàrdia d’ajust (més lògic des d’un punt de vista de riscos laborals).

6. MÍNIM D’HORES PER ACTIVACIÓ
Mínim d’hores pagades per tots els casos en que et truquin per assistir al parc (cobrir mínims, M0, servei de llarga durada,...). 6 hores pot ser un mínim des del qual començar a parlar.

7. PROVES TEÒRIQUES PERIÒDIQUES
Plantejar debat sobre si seria positiu realitzar proves teòriques periòdiques (cada 4 o 5 anys) del temari de la categoria com a mesura de renovació de coneixements. Llavors caldria veure quines implicacions podria tenir el fet de passar-les.

Mogut per Pablo Castro">06/11/16; 13:20 at user2 des de [ARG:5 UNDEFINED]
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
5 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user4920 (01/10/16), user2 (12/10/16), user6630 (26/10/16), user5848 (29/09/16), user4920 (11/11/16)
Old 29/09/16, 22:37   #2
user5848
Usuario
xuno
noavatar
Data Registre: feb 2014
Posts (last year): 0
Subscric: 75
Agraït 82 vegades
icon

Les proves teòriques periòdiques és un concepte que crec que pot xocar una mica.Personalment no hi veig cap problema però entenc que abans hi ha de haver una formació obligatòria potent i una oferta de cursos desde l'escola de bombers on tothom hi pugui accedir. Ara no pasa.
Potser un primer pas és com es comenta a l'altre bloc que hi hagi una prova teòrica en els concursos de trasllat, com a forma de acreditar un nivell i que tingui una puntuació prou rellevant perquè els bombers ho tinguin en compte. Passa però una mica el mateix, si tothom no te el mateix accés a la formació no es just.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
2 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user2 (12/10/16), user2 (11/11/16)
Old 29/09/16, 22:50   #3
user5848
Usuario
xuno
noavatar
Data Registre: feb 2014
Posts (last year): 0
Subscric: 75
Agraït 82 vegades
icon

Pel que fa al mínim d'hores a pagar per una activació personalment 6 ho trobo exagerat. Ara si no ho tinc mal entès compta desde el moment que et truquen i mínim una hora. Podria ser una mica més però vaja no ho veig el problema.
El que no pot passar és que et truquin per fer un cobriment de 24h i després perquè hi hagi hagut un error o algun canvi t'enviïn a casa un cop ets al parc.En aquest casos si que s'hauria de negociar un mínim més alt. De totes maneres no crec que sigui massa habitual que passi això.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
2 usuaris Subscriuen aquest missatge.
user2 (12/10/16), user2 (11/11/16)
Old 12/10/16, 18:26   #4
user2
Valls - torn D
xcinco
noavatar
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 504
Agraït 663 vegades
icon

Respecto al punto 4 y 5.

No sólo hablamos de horas extras por bajas y contingencias comunes. Hablamos de activaciones especiales (M0, M1 M2 ME) que se gestionan igual que hace 35 años.

También la activación de vehículos especiales (UPT, Furgó risc químic, Nodrizas) que comprometen las dotaciones de los parques en intervenciones largas, deberían de tener un procedimiento claro de cobertura en función del tiempo y el desplazamiento. Hemos de llegar a que en todos los parques, todos los vehículos tengan una dotación garantizada y previsible. No que cada servicio descuadre los números y nos veamos con vehículos sin personal y personal sin vehículos dependiendo de los servicios que se atienden en cada momento.
Report Post   Citar thumbs_up_ Thanks
Han Subscrit aquest missatge:
user70 (11/11/16)
Respondre

tag Etiquetes
hores-extres

Usuaris veient aquest Tema: 1 (0 usuari(s) i 1 invitat(s))
 
Eines de Tema Cercar en aquest Tema
Cercar en aquest Tema:

Cerca avançada


Català Español
Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd. - The current timezone is 'Europe/Madrid'. The time now is 13:43.
Page generated in 0,134 seconds with 25 queries.

Enter the remote URL in the following field:

Fetch URL Info ajax-loader
left right