|
||
Resum de la reunió DG-Sindicats 3 de Juny 2016
|
COS Bombers *inactiu* |
Respondre |
Visites a aquest Tema: 1.934
|
Add to Bookmarks | Suscriure's a aquest Tema | Cercar en aquest Tema |
11/06/16, 17:41 | #3 |
Valls - torn D
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 504
Agraït 663 vegades
|
Enllaço el tema referent al nou Decret de Guàrdia, on es pot consultar el seu contingut:
Nou Decret de Guàrdia - Primer esborrany Referent a les propostes de caràcter temporal tractades en aquesta reunió, es poden consultar aquí: Resum de la reunió Sindicats - DG dia 18 de maig de 2016 Només alguns apunts concrets de documentació i tècnics. Des de COS vam manifestar que la justificació tècnica del Nou Decret es reflexa en el preàmbul de l'esborrany del nou decret en una pàgina i mig. Hi ha dues reivindicacions que creiem formals que caldria fer al procés de creació del Decret. Primer el seu procés de creació i desenvolupament ha estat 100% anònim. No sabem qui impulsa el Decret ni les idees i propostes que desenvolupa. En més d'un cas hem comentat el abús de la lliure designació i les seves conseqüències en la gestió pública i de bombers. La lliure designació pot tenir alguna justificació, però sempre en un context on el mèrit professional dels perfils es pot contrastar públicament. Si afegim a la lliure designació l'anonimat de treball i iniciatives, el resultat mai estarà contrastable ni podem esperar res de bo. Avui dia, els tècnics de Bombers que desenvolupen aquestes iniciatives, no només estan designats a les àrees de responsabilitat sense publicar el seu currículum i trajectòria professional, sinó que treballen a l'ombra en quant a l'autoria, mèrit, èxit o fracàs d'alguna de les seves tasques. Almenys l'autoria de qualsevol texte dins de la DGPEIS hauria de ser públic, i el concepte de "empremta legislativa" hauria d'aplicar-se també aquí, a casa nostra. El procés de creació d'una norma que afecta substancialment al COS mai hauria de restar dispersat o amagat com a model de creació d'iniciatives i continguts. Dit això, el contingut públic del preàmbul del Decret crec que és insuficient com a justificació tècnica d'un text legislatiu tan rellevant per nosaltres. Es pot incloure o no al Decret final, però els textos, informes, estadístiques o esdeveniments que impulsen el redactat del Decret haurien d'estar compilats i publicats per consulta. La resta és confiar en l'experiència i la intuïció dels seus creadors, però volem creure que les emergències de Catalunya i més de 160 milions d'euros de pressupost directe anual no haurien de sostenir-se només en això. Ni tan sols exposant el seu prestigi professional en la iniciativa, que insistim tampoc és el cas. |
Citar Thanks |
Han Subscrit aquest missatge:
|
user6630 (12/06/16) |
11/06/16, 21:01 | #4 |
Valls - torn D
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 504
Agraït 663 vegades
|
Respecte a la resta de la reunió, podem afegir que continuem sense conèixer cap línia ni cap dada del pla estratègic que el Secretari General va esmentar. En consonància amb el mateix Decret, continuem reclamant el mateix. Volem continguts compartits, autors coneguts i processos oberts al col·lectiu i a la participació. No és un bon signe que parlem de projectes, textos i iniciatives que es pressuposa que no es mostraran fins que no estiguin enllestits.
Es van comentar detalls de l'estructura de guàrdia interessants a la reunió. La possible falta de concreció de responsabilitat de l'estructura GRAF al decret, l'alt grau de llibertat que permeten les disposicions transitòries i finals, la figura i funcionalitat actual del CCB, entre d'altres. Altra opinió personal meva, em ve al cap quan el Secretari General argumenta que la tramitació jurídica (revisió formal com a text legal pels assessors de l'admon.) actual ja recorreguda del text impedeix noves modificacions. Potser és o no una excusa per dificultar canvis o aconseguir pressa en la implantació. Però inclús admetent que fos veritat, crec que l'aparent "judialització" de l'emergència no és un bon símptoma. Per cada article de cada decret, haurien d'existir-ne 10, 50 o 100 texts que l'abordessin des de la perspectiva tècnica. I em temo que no estem a prop d'aquest escenari, malauradament. Es vol passar a Decret pràctiques i figures operatives que ja existeixen com a circulars. No és res dolent que hi hagi un marc jurídic estable i acord que defineixi la guàrdia. Però igualment importants han de ser els processos tècnics que vigilen i mesuren el nivell d'éxit del que fem, i els motius que impulsen els canvis que introduïm i plantegem. I aquests processos no cal dir, afecten no només als tècnics sinó a tot el col·lectiu i la comunitat que ens envolta. Editat per Pablo Castro en 11/06/16 a les 21:22. |
Citar Thanks |
Han Subscrit aquest missatge:
|
user6630 (12/06/16) |
Respondre |
Etiquetes |
hores-extres, judici-sentència, organigrama, permisos, retribucions, segona-activitat, transparència |
Usuaris veient aquest Tema: 1 (0 usuari(s) i 1 invitat(s)) | |
Eines de Tema | Cercar en aquest Tema |
|