|
||
Resum reunió 11 de juliol - Mesures prèvies a la negociació d'acords
|
COS Bombers *inactiu* |
Respondre |
Visites a aquest Tema: 2.496
|
Add to Bookmarks | Suscriure's a aquest Tema | Cercar en aquest Tema |
11/07/16, 17:03 | #1 |
Usuario
Bomber Generalitat
Data Registre: ago 2012
Posts (last year): 0
Subscric: 63
Agraït 125 vegades
|
Resum reunió 11 de juliol - Mesures prèvies a la negociació d'acords
RESUM DE LA REUNIÓ DEL DIA 11/07/2016 CONVOCADA PER LA DG PER A REVISAR EL
“DOCUMENT DE COMPROMÍS ENTRE LA DG I ELS REPRESENTANTS SINDICALS”. LLOC: Departament Interior carrer Diputació de Barcelona (hora 12:00) ASSISTENTS: DG: SGARRHH Rosa Pérez, SGO Albert Vilanova, Cap DPG Agustí Gatell, SGT Ana Martín, , Cap REMN David Borrell. SINDICATS: Ferran García i Titos (CSIF), Joan Carles Cerdàn i Pere Hervàs (IAC‐CATAC), Jordi Marquès (UGT), Joan Carles Casas, Toni Rifà i Oscar Calaf (CCOO), Pablo Castro i Quim Villanueva (COS‐Bombers pel Canvi) A l’inici de la reunió Rosa Pérez entrega una còpia per sindicat de l’esborrany del document de compromís. Prenem uns minuts per a llegir‐ho i fer‐ne les anotacions pertinents. Ens avancen que aquest document, amb les modificacions que hi fem, es signarà l’endemà a les 13:00h en la Sala del Consell amb la presència del director general, per la qual cosa es prega l’assistència dels representants sindicals. Rosa Pérez indica que han trigat més temps del previst en redactar‐ho perquè han hagut de rebre autorització del cost econòmic previst de la implantació d’aquestes mesures, i que segons l’esborrany que ens entreguen, l’estimació és d’un màxim de 1.818.817 €. Desconeixem com han realitzat aquest càlcul. També se’ns informa que a la propera reunió de la Mesa Sectorial, prevista pel dia 18 o 19 de Juliol d’enguany, es demanarà autorització per a la creació d’un grup de treball per a iniciar les negociacions d’uns Acords laborals el mes de Setembre de 2016. A continuació iniciem el repàs dels 10 punts exposats al document de compromís. 1.Prioritat de cobertura de les posicions estructurals sobre les no estructurals de la guàrdia. Bàsicament tothom està d’acord en aquest punt. CCOO i COS sol∙liciten a la DG un procediment pel cobriment de les hores extres que generen aquesta mesura, i de totes les hores extres en general, perquè sigui igual a totes les regions. Tant del mitja de comunicació, com el temps resposta, com l’ordre dels parcs a cobrir en cada cas, doncs el redactat diu que “les Regions hauran de vetllar perquè aquestes hores extraordinàries es reparteixen equitativament entre tot el personal de la Regió”, però no es diu com es du a terme. COS demana saber diàriament a nivell de Catalunya quantes hores extres es generen i per quin motiu, per a poder fer un estudi i valoració. Rosa Pérez diu que aquesta informació es confidencial i que s’ha de demanar a funció pública. Li comuniquem que en el full de guàrdia que les regions envien als seus parcs surt la situació de baixa, indispost, hores extres i d’altres del personal afectat. Tanmateix COS demana la possibilitat que s’envii a tots els parcs el quadre de recursos de tota Catalunya a diari. 2. Límit de desplaçament anual A petició dels representants sindicals es treu el concepte de 4 guàrdies, estan límitats a 6 desplaçaments o 96 hores per any. 3. Regularització dels llocs de treball de segona activitat del cos de bombers Conforme i satisfets amb aquest punt. 4. Criteris de dotació en parcs amb vehicles especials (AEA, SFV, FRQ) Conforme en aquest punt. 5. Absències per motius de salut. Sembla que el redactat dóna peu a interpretar que les primeres 30 hores s’han de realitzar en blocs de 6 hores, i no es així, sinó que qualsevol indisposat comptabilitza mínim 6 hores i després hora per hora. Aquestes 30 primeres hores es poden justificar mèdicament o amb declaració jurada tal i com diu Funció Pública. Es a partir de les 30 hores anuals, que es obligatori el justificant mèdic. 6. Condicions de la guàrdia de comandaments. Aquí es modifica substancialment el redactat perquè sigui més clarificador. En resum, els Deltas, Echos i Charlies que hagin de traslladar‐se a un lloc de treball que no és el que tenen assignat, tenen dret a compensar hores extres en concepte de desplaçament. 7. Gaudiment del permís d’assumptes personals en posicions de guàrdia unipersonals. S’especifica que aquests permisos han de ser de tota la guàrdia, és a dir, 24 hores. 8. Gaudiment del permís d’assumptes personals amb afectacions d’incapacitats temporals. Rosa Pérez aclareix que baixa llarga s’entén a partir de 3 guàrdies seguides d’absència. Aquests permisos han de ser autoritzats pel cap de Regió, sempre i quan es cobreixi aquest sota mínim amb hores extres. Si no es troba ningú per a cobrir aquesta vacant en hores extres, es pot denegar aquest permís. 9. Modificació de la circular de planificació. Tant bon punt es signi aquest document de compromís per totes les parts, es redactarà una nova circular que elimini la limitació dels canvis de guàrdia a dos mesos, i que deixi sense efecte que les guàrdies de 10 hores computin en allò referent a 3 guàrdies en 8 dies. 10. Implantació del Decret de les funcions de guàrdia i el sistema de comandament dels serveis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvaments de la Generalitat de Catalunya. Hi ha 7 apartats que han estat tractats en la reunió prèvia (reunió convocada a les 10:00h per parlar del Decret de Guàrdia). S’acorda crear una comissió de seguiment /grup de treball per a realitzar una supervisió de la implantació d’aquest Decret. Tot això s’intentarà negociar perquè el dia 1 de Gener de 2017 estigui en vigor. S’acorda afegir un darrer punt, que es indicar que a les negociacions del mes de Setembre la DG i les sindicats, tractaran el punt de la figura de responsable de torn, tant en remuneració com en reconeixement. Aproximadament sobre les 14:00h i en un ambient força cordial, es dóna per finalitzada la reunió, convocant a totes les parts a la signatura del document de compromís a l’endemà a les 13:00h al Saló del Consell. Gràcies, Quim Villanueva Editat per Pablo Castro en 11/07/16 a les 17:24. |
Citar Thanks |
11/07/16, 17:18 | #2 |
Valls - torn D
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 504
Agraït 663 vegades
|
En la reunión de nuevo "Decreto de Guàrdia" ha habido compromiso verbal de facilitar a través del futuro "TRI" (Taula de Recursos d'Intervenció) o el actual "PAI" (Pla d'actuació de la Intervenció) los detalles sobre las coberturas de los puestos de la guardia y sus incidencias.
De esa manera COS - Bombers pel Canvi tendría acceso a consultar y conocer la evolución de la implantación de los puestos del nuevo decreto, los vacíos estructurales en esos puestos y las incidencias en las coberturas con HE y activaciónes de planes de emergencias (M0, M1, M2, ME). En definitiva las incidencias en la gestión de personal de los puestos de E-cero y superiores en la jerarquía de la guardia. Nos hubiera gustado un compromiso escrito incluído en el texto, no ha podido ser. También hubiéramos preferido un compromiso en la publicación abierta de dicha información, no restringida a la organización sindical. La adjudicación de horas extras en las regiones creemos que siguen teniendo lagunas de procedimiento y de posible supervisión. Los parques sin emisorista, sin cap de parc, o en medio de un servicio quedan relegados en los procedimientos de cobertura. Muchos detalles sobre las coberturas con urgencia de horas extras, asímismo, requerirían un procedimiento que detalle quién y en qué plazos ha de comunicar las vacantes y con qué criterio se adjudican (parcialmente resuelto en una circular vigente). Hemos propuesto que el resumen de recursos de la guàrdia especifique quién cubre en HE qué posiciones, como ya se hace en alguna región. Nos han contestado que si es un asunto de tesorería no corresponde a la DG su gestión, pero es un simple tema de gestión de personal y de facilitar la supervisión de que las cosas se hacen bien. A través de Transparencia, el acceso al PAI se nos ha esquivado en el pasado, esperemos que en esta ocasión el acceso sea efectivo: Comunicación Activaciones M0 M1 M2 ME y retribuciones Editat per Pablo Castro en 11/07/16 a les 17:27. |
Citar Thanks |
Respondre |
Etiquetes |
hores-extres, organigrama, permisos, retribucions, segona-activitat, transparència |
Usuaris veient aquest Tema: 1 (0 usuari(s) i 1 invitat(s)) | |
Eines de Tema | Cercar en aquest Tema |
|