|
||
Reunió 05 octubre 2015 - Nova Oposició
|
Nous Processos Selectius |
Respondre |
|
Visites a aquest Tema: 13.374
|
Add to Bookmarks | Suscriure's a aquest Tema | Cercar en aquest Tema |
05/10/15, 16:33 | #1 |
Usuario
Data Registre: feb 2015
Posts (last year): 0
Subscric: 104
Agraït 55 vegades
|
Reunió 05 octubre 2015 - Nova Oposició
Hola, us faig un resum de la reunió del dia 05 d'octubre on la DG ens ha presentat la seva proposta d'oposició de Bombers de l'Escala Bàsica reflectit amb propostes i canvis per part dels diferents sindicats.
Inici: 11h Participants: DGPEIS, UGT, CSIF, CCOO, CATAC, COS (Lluís Artigas i Roger Juan). Bombers d'empresa: A petició de CCOO (enviat prèviament per correu a la Rosa Pérez) es planteja l'opció de puntuar els bombers d'empresa. La DG ens proposa que cada sindicat parli sobre aquest tema. A la taula amb els diferents sindicats i la pròpia DG surten dubtes com: - si volem que puntuï. - en cas que sí, en paral·lel als punts de voluntari o es poden sumar. - si només val el títol o ha d'existir un contracte - si estem disposats a acceptar la valoració de sectors privats. Fins ara només puntuava AENA que era pública en el seu moment. Delegats Cos Ens comenten que la DG i la resta de sindicats van parlar sobre la nostra presencia i a partir d'ara ja tenim accés a les diferents reunions i em de rebre tota la informació igual que els altres. Confidencialitat i actes La DG recorda la confidencialitat de qualsevol paper que ens passin en les reunions. A pregunta de COS es fa saber si es poden fer públiques les actes que ja hagin estat firmades per tots els assistents. La resposta és positiva i poden ser publicades. Oposició Durant aquest punt es parla sobre la categoria dels bombers al sortir de l'escola. Sindicats proposen entrar a parcs sent C1. DG recorda que aquest tema depèn d'una llei on ells "no poden fer res". En tot cas es tenen compte per a la propera tot i que en aquesta oposició no entraria. Sindicats de forma unànime deixa clar que l'objectiu no és endarrerir més la convocatòria d'una oposició de bombers evitant denuncies i provocant excessives reunions si no és totalment necessari. 1er punt: Temari DG ens informa que ha introduït el Dret administratiu i Dret Civil. CATAC proposa introduir la prevenció de riscos laborals. Hi ha una acceptació generalitzada als dos punts. Es passa de 75 a 100 preguntes amb un % de reserva proporcional. El temps per fer l'examen també augmenta de forma proporcional aproximant-se a les 2 hores. Tema temps i preguntes de reserva està per especificar. 2on punt: Exclusions mèdiques La DG presenta algunes variacions i nous ítems en la revisió mèdica que queden estipulats en el PDF que ens van enviar. CATAC demana que aquestes proves siguin avalades pel Servei de Prevenció. 3er punt: Conducció CCOO plantejava inicialment eliminar la prova. CSIF i UGT estarien d'acord si passa a ensenyar-se a l'escola. CCOO es suma a aquesta proposta. La DG diu que no tenen cap intenció d'eliminar-la. Roger de COS transmet que la prova de la conducció és totalment objectiva i és un mètode que mesura sobretot el control de nervis encara que no demostri si se sap conduir degudament un camió i que s'hauria de completar amb més hores i de més qualitat a l'ISPC. LA DG especifica que s'elimina la triple S i el remolc i se substitueix per una prova d'aparcament amb el camió i conducció en circuit tancat sota la supervisió de dos examinadors (formadors de l'escola) i amb un bomber de guia. Lluís de COS demana que en tot cas la prova de conducció no puntuï tant. Es debat sobre l'objectivitat de la conducció en circuit tancat i COS insisteix a fer públic els punts que valoraran aquesta part de la prova. Els diferents sindicats expressen els dubtes sobre la manca d'oportunitats de tots els opositors a accedir a vehicles de bombers, ja que creuen que els voluntaris, forestals i amics i familiar de bombers poden accedir-hi més fàcilment. La DG recull tant la proposta sobre la publicació dels punts a valorar, la millora de l'ensenyament de conducció a l'ISPC i l'accés a vehicles per part de voluntaris, forestals i amics i familiars de bombers. 4at punt: Prova física La DG transmeten que els experts proposen mantenir la Curs Navette, el circuit d'agilitat i la prova aquàtica. Exposen substituir la flexió de braços (ocellet) i la tracció general (dinamòmetre) pel press banca. El pes i nombre de repeticions encara no està determinat. Seguirà existint varem positiu per a les dones. Tots els sindicats accepten en més o menys mesura aquests canvis a l'expectativa de determinar com es puntuarà cada prova. Puntuació La DG exposa que cada prova que es passi se sumarà a l'anterior (sempre que cada prova individualment superi un tall mínim) per poder passar a la següent prova. Per exemple. Per anar a la conducció es sumarà la nota de la prova teòrica amb les físiques sempre i quan aquests individualment superin el tall. D'aquesta manera es vol assegurar que l'aspirant que passa és més constant en les proves millorant la selecció. Els sindicats ho veuen bé. Altres La DG, seguint el nou format de Bombers de Barcelona proposa introduir les proves de vertigen i claustrofòbia. Tot i que encara estan per determinar i sota quins experts es farien. Ho assumiria prevenció de riscos o el programa Espai. En cas que cap dels dos ho pogués fer es podria encarregar a l'Hospital del Mar com ho ha fet Bombers de Barcelona. Els sindicats ho veuen molt bé. Roger de Cos planteja si la tolerància a veure i tractar amb sang i ferides podria ser avaluable. La DG es planteja estudiar-ho tot i que ho veuen molt complicat. Mèrits Sindicats proposa baixar els mèrits als voluntaris i en tot cas que aquests mèrits no sigui paral·lels a bombers d'empresa. La DG proposa un seguit de variacions en els mèrits que els diferents sindicats hauran d'estudiar i porta runa resposta a la pròxima reunió: - Equiparar els mèrits de EOF GRAF i EOF EPAF a EOF. (EOF= Auxiliar Forestal) - Valorar idiomes estrangers. - Valorar haver estat apte però no entrar dins de plaça en les dues oposicions anteriors. La DG recorda la confidencialitat: No es pot publicar cap paper oficial. Tampoc cap acta fins que aquesta quedi firmada. Es pacta tenir una altre reunió el dijous 15 d'octubre a les 11h a Diputació. Es tractaran els temes de mèrits i es repasaran tots els altre spunts de l'oposició amb les propostes dels diferents sindicats. Recordeu que aquest és un resum en una reunió on hi han moltes veus i de vegades amb converses paral·leles. Tot lo recullit és un resum molt aproximat amb lo més destacat a la espera de rebre l'acta. |
Citar Thanks |
05/10/15, 17:21 | #2 | |
Valls - torn D
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 504
Agraït 663 vegades
|
Cita:
|
|
Citar Thanks |
06/10/15, 14:07 | #5 |
Usuario
Data Registre: ago 2015
Posts (last year): 0
Subscric: 10
Agraït 6 vegades
|
Estic bastant d'acord amb tots els canvis que es volen introduir.
Tot i així espero que ens les proves físiques si finalment s'obta per incloure el press banca, es tindre en compte la massa corporal per evaluar la prova. No es el mateix una persona de 85 kg aixequi un pes determinat que una persona de 70 kg, ho trobaria summament injust. |
Citar Thanks |
Han Subscrit aquest missatge:
|
user6630 (09/10/15) |
06/10/15, 14:19 | #6 | |
Usuario
Data Registre: feb 2015
Posts (last year): 0
Subscric: 104
Agraït 55 vegades
|
Cita:
En tema mèrits la DG no comtempla l'opció de puntuar carreres o FPs tal i com es fa als concrusos de trasllat. Ho recollim i ho preguntarem. Generalitzant, la resta de sindicats vol reduïr el tema mèrits. |
|
Citar Thanks |
Han Subscrit aquest missatge:
|
user59 (07/10/15) |
06/10/15, 14:25 | #7 | ||
Usuario
Data Registre: feb 2015
Posts (last year): 0
Subscric: 104
Agraït 55 vegades
|
No es va parlar però ho volem preguntar a la propera reunió. En principi tot seria igual.
Cita:
Cita:
|
||
Citar Thanks |
Han Subscrit aquest missatge:
|
user2 (08/10/15) |
06/10/15, 16:56 | #8 |
Usuario
Data Registre: sep 2015
Posts (last year): 0
Subscric: 1
Agraït 8 vegades
|
Trobo perfecte les variacions i si s'eliminés la prova de conducció millor q millor. En quant al tema de massa corporal i press banca, totalment d acord amb el company. També creec que s' hauria de parlar del tema mèrits en quant a carnets ja que els que portem poc temps i amb menys edat, ho tenim mes difícil pel tema crisis/feina/preu dels carnets. A part de que poder seria mes lògic apretar als psicos o entrevista i no puntuar algo que segons el nivell econòmic discrimina a uns i altres no. Quan es preveu doncs que concloguin les negociacions de les bases i surtin aquestes ? Gràcies , salut i lluita !
|
Citar Thanks |
06/10/15, 17:51 | #9 | |
Usuario
Data Registre: oct 2015
Posts (last year): 0
Subscric: 0
Agraïments: 2
|
Cita:
Totalment d'acord, amb la teva opinió Joan Cuadros, i si realment és com diu en Roger Juan, segons el criteri a expenses del que digui personal especialitzat (suposadament del CAR) crec que sempre hi pot haver una lleugera discriminació segons els opositors, perquè no crec que segons la massa corporal de cada aspirant es realitzi l'exercici amb un pes o amb un altre... En aquest sentit, crec que una prova que s'assemblaria bastant al press banca i no donaria dubte a l'hora de la valoració de cada aspirant (sense discrimnació per raó de l'IMC) seria la prova de dominades. Cada aspirant es posaria a prova amb el seu propi pes, i la valoració d'aquesta no denpendria d'un criteri (que encara que en mans d'especialistes i el més paritari possible) pugui beneficiar/perjudicar als aspirants |
|
Citar Thanks |
07/10/15, 18:27 | #11 |
Parc de Cornellà
Data Registre: may 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 122
Agraït 198 vegades
|
l'única oportunitat que he tingut de parlar amb un responsable del CAR formulador de l'informe sobre proves físiques em va dir que aquest anava en la línia més igualitària possible incloent prova de vertigen.
Aixecar un pes mort de 80 kg tipus sac, cursa de 3 km i pujar una autoescala 20m estava entre les proves SENSE VAREM DIFERENCIAL que va rebutjar la DG que manava els últims anys del segle XX. Pot ser estic massa obsolet. El que crec que ens hem de plantejar és si volem que pesi tant les proves físiques o un bon bomber ha de tenir altres qualitats. Només us recordo que amb els índexs de 4 persones fas volar un tio de 80 kg. Coordinació, treball en equip, capacitat d'improvisar, capacitat d'aprenentatge, control sobre un mateix.... Crec que hi ha un sac de qualitats més importants que aixecar 80 kg en un press o córrer un km en 2.30 com al 98... No caldria barems diferencials ni tantes coses rares i "políticament correctes" si de veritat sabessin el perfil real i necessari d'un bomber@ del segle XXI... |
Citar Thanks |
07/10/15, 18:35 | #12 | |
Usuario
Bomber Generalitat
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 64
Agraït 5 vegades
|
Cita:
Enviado desde mi Nexus 5 mediante Tapatalk |
|
Citar Thanks |
07/10/15, 18:39 | #13 |
Usuario
Bomber Generalitat
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 64
Agraït 5 vegades
|
Paso inici de la meva opinio al respecte posada al telegram.
No tendría que valorarse CAP. Concurs/oposició neta, psicotécnic de veritat, fisiques de veritat (test es país confinara alçades) temari obert i disponible per a tothom. Escola vinculant i práctica... Que conti per a la nota final... Ep i que ningu s'emprenyi, ni discrimanicio positiva per genere ni per edat. Mateixa feina... Mateixes proves... Mateix sou.. Enviado desde mi Nexus 5 mediante Tapatalk |
Citar Thanks |
08/10/15, 00:07 | #14 | |
Usuario
Data Registre: oct 2015
Posts (last year): 0
Subscric: 0
Agraïments: 2
|
Cita:
|
|
Citar Thanks |
08/10/15, 22:52 | #15 |
Usuario
Bomber Generalitat
Data Registre: mar 2010
Posts (last year): 0
Subscric: 64
Agraït 5 vegades
|
Pot ser no hi juga un paper tant rellevant.. Pero es força important una tecnica correcta per fer el maxim de repeticions i posats en el cas pot donarte aquest plus que et falta... Posició peus, posició "agarre" colocació correcta de la barra, de les espatlles... Hi ha molts factors a tenir en compte que poden fer guanyis o perdis unes cuantes repeticions, no nomes la força bruta.
Al respecte de la prova la considero força lesiva per una opo com la de alterofilia.. Crec que les proves tindrien que ser mes tecniques i orientades a la nostra feina. Salut Enviado desde mi Nexus 5 mediante Tapatalk |
Citar Thanks |
12/10/15, 23:19 | #16 |
Usuario
Data Registre: dic 2011
Posts (last year): 0
Subscric: 29
Agraït 35 vegades
|
Jo opino com el David, les físiques apte/no apte
Escola forta i selectiva i opo sense merits.. Si això no pot ser, mèrits sobre curriculum, ofici, amb mínims, no em semblaria malament. Les proves d'ofici no demostren res, i la de conducció casi res Enviado desde mi XT1068 mediante Tapatalk |
Citar Thanks |
13/10/15, 15:35 | #17 |
Usuario
Data Registre: jul 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 149
Agraït 145 vegades
|
Què proposem?
Això intenta ser un buidatge d'idees que s'han comentat al grup de Telegram sobre la valoració dels mèrits a la oposició:
Les següents respostes serviran per aprovar les propostes que portarem el dijous 15. |
Citar Thanks |
Respondre |
|
Etiquetes |
baremos femeninos, subida de cuerda |
Usuaris veient aquest Tema: 1 (0 usuari(s) i 1 invitat(s)) | |
|