|
||
Reunió 103 Comité de Seguretat i Salut del Personal Bomber
|
COS Bombers *inactiu* |
Respondre |
Visites a aquest Tema: 2.276
|
Add to Bookmarks | Suscriure's a aquest Tema | Cercar en aquest Tema |
07/04/17, 18:11 | #1 | |
Usuario
Data Registre: may 2013
Posts (last year): 0
Subscric: 10
Agraït 5 vegades
|
Reunió 103 Comité de Seguretat i Salut del Personal Bomber
ACTA CONVOCATÒRIA DEL COMITÉ DE SEGURETAT I SALUT DEL PERSONAL BOMBER
Cita:
ASSISTENTS ADMINISTRACIÓ:La reunió comença a les 10:50 i es comença presentant en Josep Maria Juncosa, que és el Cap de l’escola de Bombers i Protecció Civil, a qui els sindicats havia reclamat que era necessari que aquesta persona, com a Cap de l’escola hagués de ser present en aquestes reunions. S’acorda començar parlant de tota la problemàtica amb les màscares i equips d’aire i després seguir amb l’ordre del dia. Anna Martín explica que actualment comptem amb 1723 màscares de les quals entre 1300-1400 son les de pop retallades (aprox. un 80%) i d’aquestes unes 350 ja tenen el cèrcol canviat (en algunes regions se saben quines tenen el cèrcol nou). Informa de les actuacions que es duran a terme immediatament: - emetran un comunicat informatiu als parcs, que estarà corroborat per l’empresa, explicant per on fallen les màscaresCalculen que centrant molts esforços en això podrien tenir durant el més de juny el plec de condicions i així durant el primer trimestre de 2018 fer la total substitució de les màscares, a banda informen que la contractació de 1077 cascs nous (DRAGER) ja està formalitzada i que es realitzaria un contracte plurianual a 4 anys per tal de substituir tots els cascs F1, fent una primera comanda de la resta de cascs per la total substitució a tota la plantilla i en els anys següents comandes més petites per dotar les noves incorporacions al cos i tenir un petit estoc. També en informen que aquest any es va fer un contracte de 80 pulmos nous que estan pendents de lliurar, la DG valora la possibilitat de realitzar un renting de pulmo+espatllera amb el manteniment. Un cop finalitzada l’exposició de l’Anna Martín, tots els sindicats fem saber a la DG que les coses no es fan així, que si hi ha hagut incidents des del 2015, aquests s’haurien d´haver investigat llavors i que així probablement ara tindríem totes les màscares noves, i no hauríem d’estar veient com es fa un parxe mentre no tenim les màscares noves. Pensem que son massa mesos utilitzant les màscares antigues i que la solució provisional de substitució dels cèrcols tampoc és d’aplicació immediata. CATAC ha presentat un dossier amb els models de màscares de les cases MSA i DRAGER on es veuen que les empreses distribueixen 3 talles de cadascuna i 3 talles de la màscara interna, a part d’altres complements com la possibilitat de posar unes ulleres per la gent que n’utilitza o un microaltaveu instal•lat a la màscara o al casc. Ja que s’ha de realitzar la compra de les màscares, es recorda que lo òptim seria que cada bomber tingues la seva pròpia màscara adaptada a la seva cara i necessitats. Un cop parlat tot el referent a les màscares es procedeix a seguir l’ordre del dia on s’aprova l’acta del CSS núm. 101. 4.1.1 Exàmens de salut: Ens expliquen que a dia d’avui hi ha 1400 sol•licituds de revisió mèdica, però que aquestes dades canviaran ja que encara estem en període d’inscripció 4.1.2 Suport psicològic: Hi ha hagut un total de 10 actuacions amb un total de 40 persones 4.2 Informació sobre lipoatròfia: Actualment hi ha un cas (te una setmana d’antiguitat) i la resta ja estan solucionats. El Jordi Julià (UGT) explica que es correcte que s’estan fent actuacions a la sala de control de la regió d’emergències sud però que encara queden coses i que l’humidificador nou està espatllat i estan mirant de reparar-lo. 4.3 Sinistralitat laboral: Presenten un dossier amb totes les dades del 2016 i fan l’apunt que hi ha hagut més accidents laborals amb baixa que els anys anteriors. 5 Informació sobre el pla de reingrés: S’ha presentat un full amb els reingressos al servei a bombers que portaven més de sis mesos de baixa o en excedència. 6 Informació sobre la proposta del Pla de Prevenció 2017-2020: Presenten un dossier amb la proposta del Pla de Prevenció per als pròxims quatre anys, ja que l’anterior Pla ja ha finalitzat. Demanen que revisem el document i si escau fem aportacions. 7 Problemes amb els discos abrasius de les desbarbadores i moto-discos (CCOO): Informa que hi ha problemes amb els discos i el Robert Gómez reconeix que hi ha un problema degut a que hi ha discos que l’empresa que el fabrica recomana la substitució als 3 anys, diu que s’està fent un inventari dels discos que tenim als parcs retirant tots aquells que estan “caducats” i un cop finalitzat es procedirà a la compra de nous discos. 8 Informació sobre les espatlleres ( UGT i IAC-CATAC): Es dona el tema per parlat quan es parla de les màscares al començament de la sessió. 9 Informació sobre la longitud dels tubs d’alta pressió (UGT i IAC-CATAC): Hi ha espatlleres amb problemes amb els tubs de mitja per massa curts i pulmos amb problemes amb les longitud dels tubs, o per llargs o per curts. La DG diu que hi ha la comanda de 80 pulmos pendent de rebre i que amb la proposta de renting d’espatlleres i pulmos aquest problema desapareixeria. Es recorda que a l’escola hi ha hagut un cas d’un tub de mitja d’una espatllera que va petar. 10 Informació sobre les motxilles forestals (UGT): De la última compra de motxilles forestals que es va fer s’han hagut de retornar totes degut a un problema amb la costura, fet que provocava que es trenquessin. L’empresa subministradora està recosint-les. 11 Informació sobre la fixació de les ampolles en els camions (IAC-CATAC): S’explica a la DG que en la majoria de vehicles tot el pes i les vibracions del camió recauen sobre la valvuleria, ja que és on va recolzat tot l’equip i que això pot comportar problemes a la llarga amb les ampolles (que son en propietat). També es recalca que als vehicles hi ha molt material per la cabina, inclosos els equips d’aire, i que podrien ser un greu problema pels bombers en cas d’accident. 12 Problemes amb les escales del Vallès Occidental (CSIF): S’explica el problema que hi ha sobretot a la regió Nord quan hi ha alguns dels vehicles autoescala de baixa, ja que fan desplaçar el vehicle a un altre parc on els bombers han d’utilitzar-la i conduir-la sense haver-ho fet abans, amb els perill que això comporta tant en la conducció com en la utilització en un servei. Es proposa la unificació de models per regions o tenir una autoescala comodí que podria esta situada a l’escola. 13 Guaites : mesures de seguretat, millores en les torretes i cartografia (UGT): S’explica que durant la campanya la cartografia es deteriora amb les hores de sol directe i cada vegada es llegeix pitjor i es proposa o donar mes cartografies a cada guaita perquè li durin tota la campanya o es mira d’adquirir alguna cartografia que no es deteriori. També es comenta l’accés a molta alçada d’alguna de les torres 14 Torn obert de paraules: Ens presenten uns documents de professiogrames i ens informen que ens enviaran la documentació. Informen que a finals d’abril o començaments de maig es realitzarà la comissió d’obres. Des del sindicat COS es demana que s’estudiïn les zones de pràctiques d’alguns parcs, sobretot parcs on va tota la regió a fer la formació i que es dimensionin correctament, com en el cas del parc de Lleida, que a raó de la formació obligatòria en excarceració que ha de fer tota la regió ha provocat que la part del darrera estigui plena de restes dels vehicles excarcerats. A les 14:45 finalitza la reunió Eloi Rosich COS - Bombers pel Canvi Editat per Pablo Castro en 08/05/17 a les 17:52. |
|
Citar Thanks |
Respondre |
Etiquetes |
accidents-laborals, acta csslb, epis, equipació, seguretat-i-salut-laboral |
Usuaris veient aquest Tema: 1 (0 usuari(s) i 1 invitat(s)) | |
|